آیا افتادگی پلک دارید؟ آیا درمان افتادگی پلک را می دانید؟
پمپ آب پنتاکس ایتالیا PENTAX - پمپ آب خانگی - پمپ آب ایتالیایی - نمایندگی پمپ پنتاکس - فروش پمپ پنتاکس- پمپ آب بی صدا - پمپ PENTAX - پمپ
آیا افتادگی پلک دارید؟ آیا درمان افتادگی پلک را می دانید؟
چهار شنبه 1 دی 1400 ساعت 10:11 | بازدید : 87 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )

علت افتادگی پلک چیست؟

برای بهبود بخشیدن به افتادگی پلک، ابتدا باید از علت‌های بروز این مسئله آگاه شد تا روشی صحیح برای درمان افتادگی پلک به کار گرفته شود. طبیعی است که با افزایش سن افتادگی پلک اتفاق بیفتد؛ چراکه تقریباً بعد از سی سالگی روند تولید کلاژن در پوست کاهش چشم‌ گیری می ‌یابد.

در پی این اتفاق چین و چروک در ناحیه اطراف چشم و پیشانی نمود پیدا می‌ کنند. باید توجه داشت که پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس بوده و قطعاً نیازمند توجه بیشتری است. البته این مسئله فقط بنا بر افزایش سن رخ نمی ‌دهد و بیماری‌هایی همچون سکته، دیابت، آسیب دیدن چشم، بیماری‌های عصبی، ارث و…. می‌ توانند مسبب این مشکل شوند.

 

روش های درمان افتادگی پلک کدام ‌اند؟

افراد زیادی از جمله بانوان تمایل دارند که مشکل افتادگی پلک را برطرف کنند و به دنبال راهی مؤثر و کارآمد می ‌گردند. با توجه به این مورد سعی نمودیم تا در این مقاله بهترین روش ‌های درمان افتادگی پلک را برای شما بازگو کنیم. برای دانستن راهکارهایی که به شما در رفع افتادگی پلک کمک می ‌کند، پیشنهاد می ‌کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

از آنجایی که هر کس بنا به دلایل مختلف امکان بهره بردن از روش های درمان با جراحی را ندارد، در ابتدا به روش‌هایی ساده و در عین حال موثری خواهیم پرداخت که به راحتی و در منزل افتادگی پلک را درمان می ‌کنند.
چای بابونه

چای بابونه به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بالایی که دارد برای افتادگی پلک بسیار مفید خواهد بود.

روش استفاده:

کمی بابونه را دم کرده و در یخچال قرار دهید. برای اثر بخشی بهتر می‌ توانید چند تکه خیار را رنده کرده و آب آن را به محلول اضافه کنید. پس از خنک شدن توصیه می‌ شود یک بار صبح و یک بار شب قبل از خواب، دو تکه پنبه را در این محلول قرار دهید و به مدت 20 دقیقه بر روی پلک ‌ها قرار دهید.

 

 

 

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی از کلاژن و ویتامین A می‌باشد؛ بنابراین پس از استفاده از این محصول پوست شما حسابی لیفت و کشیده خواهد شد و تاثیر بسزایی بر درمان افتادگی پلک دارد. جالب توجه است به دلیل خواص زیادی که تخم مرغ برای پوست دارد در اکثر محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست، مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

برای تهیه این ماسک به حجم زیادی از سفیده نیاز ندارید؛ بنابراین می ‌توانید پس از مصرف تخم مرغ، با باقی مانده ‌های سفیده در پوسته آن به راحتی پوست اطراف چشم خود را لیفت کنید. این شیوه بسیار به صرفه و تأثیرگذار است.

روش استفاده:

ابتدا پوست خود را به خوبی شستشو دهید. با استفاده از یک گوش پاک کن سفیده تخم مرغ را بر روی پلک‌ها بمالید. چشمان خود را ببندید و اجازه دهید تا خشک شود. سپس با آب ولرم شستشو دهید و از تأثیرات آنی و بی‌ نظیر آن شگفت ‌زده شوید.
عسل

خواص عسل بر هیچ کس پوشیده نیست. با استفاده از این ماده شگفت‌انگیز، روند درمان افتادگی پلک به سرعت انجام خواهد شد. عسل خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد از این جهت در درمان مشکلات پوستی بسیار مفید است.

روش استفاده:

مقداری عسل را بر روی پلک‌ها بمالید و بعد از 30 دقیقه با آب سرد شستشو دهید. دو الی سه بار در هفته تکرار شود.

استفاده از سیب در کنار عسل می‌تواند تأثیر آن را دو چندان نماید. برای استفاده از این محصول سیب را رنده بزنید تا پوره ‌ای غلیظ به دست بیاید مقداری عسل اضافه نموده و بر روی پلک ‌ها قرار دهید و پس از گذشت 30 دقیقه با آب سرد صورت خود را بشویید.

 

ماساژ و ورزش صورت

عضلات صورت نیز همانند سایر قسمت‌های بدن برای حفظ زیبایی خود به ورزش نیاز دارند؛ بنابراین باید هر روز به مدت نیم ساعت، عضلات اطراف چشم را ورزش بدهید. البته این مورد بیشتر روشی برای پیشگیری است تا درمان، اما در روند درمان نیز بی ‌تأثیر نخواهد بود.

با ماساژ صورت خون ‌رسانی در بافت‌های صورت تسریع می ‌شود. در نتیجه بافت‌های پوست سریعاً ترمیم خواهند شد. در نتیجه جوانی و شادابی به چهره شما باز خواهد گشت.

روش استفاده 1:

برای ورزش دادن این قسمت، بهتر است تند پلک زدن را امتحان کنید.

روش استفاده 2:  

برای درمان افتادگی پلک با استفاده از روغن ‌های گیاهی پوست اطراف چشم را ماساژ دهید. نوک دو انگشت سبابه و وسط را به بینی چسبانده و از گوشه داخلی چشم به آرامی، به سمت مخالف بکشید. ضربات آرام با نوک انگشتان بر روی پلک ‌ها نیز بسیار مؤثر است.
درمان افتادگی پلک با استفاده از جراحی و روش ‌های کلینیکی

برخی مواقع استفاده از روش ‌های کلینیکی برای درمان افتادگی پلک، می توانند بسیار کارآمد باشند. از جمله این روش ‌ها عبارتند از بوتاکس، هایفوتراپی، اس وی اف ژل، بلفاروپلاستی، پلاسما تراپی و … با استفاده از این شیوه ها می ‌توان به سرعت افتادگی پلک را درمان نمود.

برخی درمان‌های کلینیکی مانند استفاده از قطره های آپراکلونیدین، آپنیک، آلفاگان و… نیز با انقباض پلک ‌ها می ‌توانند افتادگی پلک را به سرعت درمان کنند. البته حتماً باید قبل از استفاده از این موارد با پزشک خود مشورت کنید. چراکه ممکن است با استفاده ناصحیح به چشمان خود صدمه بزنید.

 

منبع: https://clinichayat.com


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پمپ آب | لیست قیمت انواع پمپ | راهنمای انتخاب پمپ و آدرس pumps.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 66
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 16
:: باردید دیروز : 30
:: بازدید هفته : 60
:: بازدید ماه : 60
:: بازدید سال : 248
:: بازدید کلی : 24102